Good fitness page!

I just wanted to share a great fitness/health page, where you can go to find answers to many of you questions!

One of my favorites is livestrong.com! They have SO many posts about pretty much everything. Of course some of them are a bit so-so, but most of them are reallt good! Basic info on a level that everybody can understand!

Here are some examples

Body weight exercises
http://www.livestrong.com/slideshow/551492-2o-best-body-weight-exercises/#slide-12
When to eat before workout
http://www.livestrong.com/article/292099-how-long-after-you-eat-can-you-workout/
You think you're eating healthy?
http://www.livestrong.com/slideshow/555952-the-9-most-dangerous-health-foods/#slide-10
Reached a plateau? Tips on what to do to get going again!
http://www.livestrong.com/article/423175-continue-losing-weight-after-plateau/
 
Even if you feel like you dont "need any help", check the page out, because they have great news, discussion and info posts too!




Comments
» Anonym

Hej! Blev tipsad av en vän om din instagram för ett tag sen. Och efter det så har jag kikat på alla dina bilder du har där dagligen. Du är en sån fantastisk inspirationskälla! Verkligen.

Jag har själv kämpat med viktnedgången, gick ned 10kg på ett år. Jobbar idag på ett gym och är även grupptränings inspiratör där jag jobbar. Men har på senaste tiden tappat motivationen. Jag tränar fortfarande 5 dagar i veckan. Men maten börjar bli ett problem. Ingen fantasi alls. Har du tips? Jag vill ha lika vacker kropp som dig, vad ska jag tänka på lite extra? Borde jag ändra mina träningar? Vore så tacksam för lite hjälp! Gå gärna in på min blogg och kolla lite, ser du något speciellt som jag kan förbättra? Tack på förhand! Kram.

Svar: Hej!
Gud var roligt att hon/han tipsade om mig :):) Och tack så jättemycket!

Är det segt med träningen också eller? Alltså gör du det för att du känner att du måste eller för att det faktiskt är kul? Jag har själv varit lite... Ja men "gå in i väggen-ig" hela sommaren... Nu har det gått lite mer än ett år sedan jag började på allvar så jag misstänker att det är pressen på att fortsätta som gör en så omotiverad. Det jag har gjort nu är att jag struntade i allt. Tränade så lite som 1 gång i veckan under vissa veckor i sommar och jag åt det jag ville. Då åt jag i och för sig fortfarande helt okej, men jag lät mig äta glass och godis och allt. För att få "leka av sig" lixom. Nu har jag börjat komma igång igen men är fortfarande inte helt back on track. Så jag vet inte om det är något du kanske skulle kunna prova? Trappa ner på allt lite så du får tillbaka suget efter båda bra mat och träning! Man måste ju trots allt lyssna på vad kroppen säger. Mitt tips med maten skulle vara att börja följa (om du har instagram) några personer som inriktar sig på clean, fitnessmat, för det finns så otrooooligt många bra sånna konton där, och om man ibland inte har en aning så är det bara att klicka runt lite där så får man inspiration för flera dagar :)

Förresten, jag kollade lite på din blogg, både mat och träning. Dina frukostar ser lite... klena ut. Du kanske ska lägga till lite mer typ äggvita, havregrynsgröt och så, för bara frukt och yoghurt är lite lite. Men du kanske äter 8 gånger om dagen och då är det helt ok :)

Angående din träning fick jag ingen uppfattning alls om hur mycket kondition/styrka du tränar. alltså fördelningen. På din kropp ser det ut som att du kör ganska mycket styrka. Har du provat att köra cirkelträning med styrke- /helkroppsövningar fast med högt tempo så att det ändå blir kondition? Annars skulle jag tipsa om det :)

Lycka till!
Karolinaterese Fitness

2012-09-12 // 14:35:11
URL: http://Johaho.blogg.se
» Lina

Hej! Jag ÄLSKAR din blogg och du ser heeelt fantastisk ut! Defenitivt drömkroppen! :) jag har gått ned ca 10 kg (från 70 till 60) sen i december och mitt mål är 55-57 kg. Jag äter inget socker i princip (synligt socker dvs) och jag tränar ganska mycket, 3-5 gg/vecka samt en morgonpromenad varje dag. Jag har dock börjar gå ned lite trögt, ligger och pendlar på 60-61 och går inte ned riktigt. Jag funtar på om jag äter lite för lite (försöker hålla mig till 1200/dag men ibland blir det under) men det är också svårt att öka matintaget när man inte är 100 på att det är det som är felet. Har du några tips/förlslag? Vad åt du under din viktnedgång, hur såg en typisk dag ut? Och hur mycket gick du ned?
Som sagt, gryyyym blogg!! Hoppas på svar:)

Svar: Hej! Tack så mycket!
Det jag skulle tipsa om hade varit att inte vara så fokuserad på just bara sockret, utan innehållet i allmänthet. visst är sockret jätteviktigt, men det är mycket annat man ska tänka på med. och förresten så är det jättemycket socker i frukt, men det vet du nog.

Hur som helst så hade jag tänkt säga, som alltid, att du borde prove clean eating, för det är heelt klart den bästa "dieten" för du får äta allt i princip, så länge det inte är processat. alltså blir du av med allt dolt socker också :) Prova dessutom att lägga om din träning lite om du har kört på samma saker ett tag. ta bort morgonpromenaden och kör ett riktigt hårt styrketräningspass några dagar, och 60-80 min högintensiv/intervall-konditionsträning några andra dagar. Och så klart ja, som du själv säger, SE TILL ATT ÄTA ORDENTLIGT! sluta räkna så maniskt. bara ät det du vet är bra att äta (enligt clean eating), i normala mängder, så kommer det gå galant!
Karolinaterese Fitness

2012-09-12 // 18:35:18
» Agnes

Hej!
Jag började för ca en månad sedan att träna och ändra min kost. Dragit ner väldigt mycket på sötsakerna och äter nyttigare än förut. Allting i fullkorn, fisk, grönsaker, frukt mm. Jag köper ingen färdiglagad mat utan allting är färskt. Nu till problemet. Förut, för ca ett år sedan, så vägde jag 61-63 kg. Då tränade jag verkligen inte ofta(knappt en gång i veckan) och åt mest skit. Trots det så höll jag mig på den vikten. Men efter mycket godsaker denna sommaren och för lite motion så började jag som sagt träna mer och ändra kosten. Dock har jag under sommaren motionerat mer än jag gjorde för ett år sedan, 3-4 gånger i veckan tog jag pw eller liknande. För någon vecka sedan vägde jag 65-66 kg och jag blev väldigt förvånad. Jag frågade en kompis som sa att man kan gå upp i vikt när man "plötsligt" börjar träna. Okej tänkte jag och tänkte att jag säkert går ner sen. Nu väger jag 67,5kg och det känns verkligen inte bra. Meningen var att jag skulle gå ner i vikt, inte upp. Jag kör mycket kondition och varierar mycket mellan cykling och powerwalks. Jag känner dock att jag fått mer muskler på armarna pga styrketräning, så det kan ju vara en del av vikten eftersom muskler väger mer än fett. Men jag menar 5 kg??? Hjälp mig!! Vad gör jag för fel? Och jag måste säga att jag äter inte större portioner än förut då jag ofta åt mer för det är gott. Nu äter jag så mycket som jag behöver, tills jag blir behagligt mätt och går sällan hungrig.

Svar: okej. så det är nu jag säger "SLÄNG VÅGEN"! för det är precis i sånna här situationer som det inte funkar att använda vågen som mått! Några anledningar till att du har gått upp i vikt igen kan vara: muskler så klart! det är mest sannolikt. Men det kan även vara att du äter mycket salt som gör att du behåller mycket vatten. sen har du kanske gått upp lite fett också det vet ju inte jag. (det finns även fler anledningar)
Jag tycker att du ska ändra om din träning lite och göra något som är nytt för kroppen, antingen om du kör intensivare pws eller om du byter träningsform helt. Sen borde du sluta väga dig och använda dig av dina ögon istället och träna för den kroppen du vill ha, alltså hur du vill se ut, och inte efter hur mycket du vill väga. Du kan använda måttband för att mäta skillnad!
Karolinaterese Fitness

2012-09-18 // 16:09:47

Comment on the post here:

Name:
Remember me?

E-mail address (Won't get published):

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
Thank you for visiting my page! Feel free to use all my recipes, but please, don't forget to mention me, link to this page or tag me @karolinaterese if it's on instagram!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...